خبر

"باید برای بهره‌گیری از ظرفیت نسل جوان آمادگی داشته باشیم"


مدیر هلدینگ «فن‌آپ» و عضو اتاق بازرگانی کشور بر اهمیت روزافزون نقش سرمایه‌های انسانی در مسیر توسعه تاکید کرد و از لزوم آمادگی برای بهره‌مندی از ظرفیت نیروهای انسانی کشور سخن گفت.

دکتر شهاب جوانمردی در همین رابطه افزود: «در گذشته سازمان‌ها نسبت به نیروی انسانی دست بالا را داشتند و انسان‌ها را به عنوان ابزاری می‌دیدند که باید به واسطه داشتن یک سری از مهارت‌ها و ویژگی‌ها در یک سازمان استخدام شوند.»

جوانمردی با اشاره به تغییر ماهیت آموزش در نسل جدید و سرعت بالای کودکان در یادگیری خودآموخته کار با فناوری‌های جدید، در مورد نحوه آمادگی شرکت‌ها در آینده برای به‌کارگیری این نسل هشدار داد و گفت: « در آینده شاهد انسان‌هایی خواهیم بود که برای آموزش، رشد و ارتقاء معطل ما، سیستم آموزش و پرورش و آموزش عالی نیستند. این موضوع در نسل‌های جدید قابل ملاحظه است، اما به سادگی از آن می‌گذریم.»

مدیرعامل «فن‌آپ» در ادامه از تحولات چشم‌گیری که در فرایند یادگیری صورت گرفته سخن گفت و هشدار داد: «اگر ما در سازمان‌ها حواس‌مان به این تغییرات نباشد، از نیروی انسانی عقب خواهیم افتاد.»

وی علی‌رغم تمام مشکلات ریز و درشت کشور، پتانسیل موجود در دانش‌آموزان و دانشجویان و جوانان کشور بهره‌مند را درخشان خواند و از لزوم آمادگی صددرصدی سازمان‌ها برای بهره‌گیری از این ظرفیت برای حاضران گفت. 

عضو اتاق بازرگانی افزود: «برای متناسب کردن آموزش‌های جدید با روحیات و ویژگی‌های نسل جدید، ابتدا باید خودمان را تغییر داده و با مقتضیات این دوران سازگار شویم. تا وقتی که موضوع اهمیت سرمایه انسانی از حالت شعار خارج نشود، تا وقتی اهمیت سرمایه‌های انسانی در ترازنامه‌ها و ارکان مختلف اداری سازمان‌های ما ثبت نشود، این باور در ما مدیران گذشته‌نگر محقق نخواهد شد.»

تاریخ انتشار :1398/6/23 - 16:08لینک